Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: ros-utan-ris
Läst 562 ggr
Equipage
0

Goda Nyheter 15 maj

Dagen började med att jag försov mig och att mamma skulle cykla så jag kunde inte få skjuss till stationen, därför var jag tvungen att göra mig klar på en halvtimme. Första lektionen gick jättebra, jag valde att jobba med huset och fick hjälp av en kompis som inte hade något att göra. Andra lektionen lyckades jag förhala mitt tyska-prov till imorgon och det gick för övrigt jättebra på lektionen. Tredje lektionen var hemkunskap, vi gjorde jättegoda bullar som jag sitter och smaskar på nu, och för en gångs skull blev ingenting fel. Sen hade vi engelska och då läser vi bara, efter det lunch och då spelade vi biljard. Jag förlorade men börjar lära mig nu;) När vi gick tillbaka fick viveta att vi inte hade några mer lektioner och hann precis till bussen. Efter det gick jag till min frisör och visade vilken klänning jag ska ha på balen och bestämde frisyr. När jag var på väg hem kom en kille förbisusande med cykeln, ungefär 10 meter framför mig tappade han fotfästet med båda fötterna och landade antagligen på skrevet, cyklade svärarnde därifrån. Det kanske inte var en god nyhet för honom men jag blev skadeglad och gick glatt hem resten av vägen^^ Till råga på det så är det jättefint väder! Jag kanske ska gå ut och jogga medans turen finns kvar.

Det var min goda dag om ni orkade läsa:) Kanske skulle skrivit det i bloggen istället men eftersom denna sidan finns måste man ju utnyttja det! :D Hur var eran dag? (Valde jag rätt grupp?)

Faxlin
0

Ohh, vad roligt att läsa om din dag. Sådana dagar vill jag också ha.

Här lyser det fina vädret med sin frånvara. men annars har dagen varit fullt okej :-) Fylld med djur och regn. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Equipage
0

Mysigt med regn^^ Var rädd att det skulle börja regna idag när jag stod ute och hängde upp tvätten. Orkade hur som hellst inte bry mig eftersom den ändå var blöt redan.. Som tur var så var det bara några enstaka droppar som hade ramlat ner på mig och än så länge har deras kompisar inte kommit ner :)

Faxlin
0

Här har vi regnigt värre, men tydligen bara på nätterna nu så jag ska väl vara nöjd ändå. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

men d e skönt när d regnar på nätterna o e sol på dagarna =)

Faxlin
0

Ja det är det ultimata. Men det är ju inte riktig sol på dagarna heller tyvärr.

Audiatur et altera pars

mandymoo
0

Ja verkligen det ultimata .. regn på nätterna o härlig sol på dagen… här regnar det inte mycket… o är sen även kallt på dagen … för som sagt nu är det ju sommarlov *ler*

Men jag är glad så länge vi inte har snö;)

Lotta
0

Håller med Åsa…här har det varit grått och åter grått :/ Men en är det inte slut på sommarn, och snart kommer solen och värmen =)

Equipage
0

Ja, våran väg rasade när vi var på semester i småland, så om vi inte hade skaffat egna kontakter skulle vi just ha kommit hem nu :) Det är häftigt när man får se det i verkligheten, dagen innan hade jag varit på tävling i spöregnet och när vi åkte hem till vårat hus kom inte bilen fram (tur det, om vi hade fortsatt skulle den fortfarande stå kvar där), och jag fick gå i iskallt vatten som gick över knäna :O Det goda i det var väl att man inte kände regnet som piskade på eftersom det var så extremt kallt på benen^^

/LinDA