Kunde varit värre
Japp här inne ska vi förvandla allt negativt till något positivt. Ska verkligen försöka det nu-
Vi planerade semester om en vecka. Bilen pajjade igår. Jaja, bättre nu än på semestern.
Det hade kunnat vara värre. ;-)
Jag skulle storstäda hemma innan semestern, trevligt att komma hem till ett städat hus.
Dottern på 13 år ska fylla en dunk med vatten och lämnar dunken inne i badrummet med vattnet på. Sätter sig och glor på tv och glömmer det. Sonen kommer upp från sitt rum och konstaterar att det regnar in nere i källaren. De hade suttit vid datorn i hans rum och hörde hur vattnet forsade i hallen utanför.
Japp översvämmning från våningen och badrummet, genom golven och ner i källaren. Tapeterna lossnar från väggen och taket i källaren är numera dyngsurt.
Så hur förvandlar man detta till något positivt? Hmm, vi får möjlighet att ställa in våran semester och lägga pengarna på nya väggar och taapetr och laminatgolv i två rum. Så nyrenoververa det nya hallen i källaren är inte helt fel kanske. Hmm, äsch jag försöker i alla fall. Går kanske inte så bra, men håll med om att det är ett tappert försök i alla fall.
Största fördelen, alla mina apparater brukar stå på den bänk som stod värst till men jag har varit för slö att ställa tillbaka dem så de stod fortfarande i en låda på behörigt avstånd.
Nu, nu mina vänner ska jag le och vara glad ty det kan inte bli värre
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vi har gjort det liiite mer positivt. Vi åker på semester och tapetserar om när vi kommer hem :-) Tänk så fint vi ska få hemma då.
Audiatur et altera pars
haha d e bra försök Åsa, man ska ta d lite med ro, d kunde vart värre. o åk på semster o ha det helt underbart o sen ta tag i det när ni kommer hem =)

Det låter ju underbart! Först semester och sen nytt hemma. När ni är klara med renoveringen så får ni jättegärna komma hit och tapetsera, måla och byta golv, självklart får ni semester här hos oss också. Jim tar med alla barn till sjön och sen lagar han god mat åt oss som jobbar =)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

ohh det lät underbart. Då kan jag med glädje komma och måla och tapetsera. Vilken semester :-)
Audiatur et altera pars

#4 Ni är välkomna när ni vill 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Stackare….
Synd att dte inte vart någon semester, men upp med hakan, ni får ju göra om i huset som sagt va =)