Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettdagens-goda-gärning
Läst 1267 ggr
Faxlin
0

Dagens Goda Gärning

Jag har i dag gjort en god gärning till min dotter i alla fall. Suttit och lyssnat igenom musik hon tycker om och mixat ihop dem på skivor. Så låt höra, vad har ni gjort för goda gärningar idag?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ja inteens ett dygn senare är det dags igen för en liten god gärning gentemot ett av mina barn. Lekplatsen utanför oss ska läggas ner. Så nu ska jag bära hem en stor rutchkana till tomten så att dottern får sin älsklings kana hemma på gården :-) Med feber och denna hosta är detta en verklig god gärning :-)

Audiatur et altera pars

Sessan1
0

Oj så duktig du är Åsa  fast du är så förkyld. Du får krya på dig vännen. Inte vara förkyld nu.

Har hållit på att surfa runt på nätet som vanligt. Spelar lite spel på datorn. Skulle egentligen spela in mina vinylskivor från mp3 spelaren och föra över till datorn, men har inte blivit av än. Ska väl göra det under veckan istället.

Faxlin
0

Ja jag försöker krya på mig allt jag kan :-)

att surfa runt på nätet är inte det sämsta att göra. Jag har också en hel del jag skulle behöva göra på nätet, men jag har liksom inte kommit till skott ännu.

Audiatur et altera pars

AnneN
0

Jag talade om för min läkare idag hur bra jag tycker att han är på att lyssna på vad jag som patient har att säga =)

(uppmuntran/beröm är väl en god gärning?)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Faxlin
0

Helt klart Anne, det är en riktigt god gärning. För det får någon annan att må bra.

Audiatur et altera pars

[Niike]
1

Jag har bestämt mig för att ge mig ut och springa idag. 2 km får det bli. Bättre än inget!
Vet inte om det är någon god gärning, men det är bra för hälsan och kroppen, så jag räknar det som det Flört

Faxlin
0

Det är en god gärning till en själv att ta hand om sin kropp. Så visst räknas det :-)

Audiatur et altera pars

[Niike]
0

Så bra Glad

LiindaH
0

Dagens goda gärning… hmpf..
Har inte kommit ditt än. Men snart så : ) . hihih.

men alla andra har gjort många bra måste jag säga ;D

// Liinda

[[corro]]
1

Jag räddade en myra. Den skulle ha blivit mosad annars, så jag bar ut den och släppte ner den i gräset. Hoppas den hittar sina vänner igen!
you do not care about saving others outside your circle, until you are one of them. A pounding heart, big or small!

Faxlin
0

Alla levande väsen är värda att räddas så bra jobbat där. Själv har jag inte hunnit med några goda gärningar än. Men kommer när barnen drar till skolan och jag passar deras hundar :)

Audiatur et altera pars